Thursday, November 25, 2010

praktis stack cake /tingkatkan kek/ stack kek

salam
hari ini jumaat.

esok sabtu (dohh).. apapun, yang penting esok cuti dan cuti maknanya ada masa untuk buat kerja yang diri sendiri suka (atau sukarela).

esok saya nak try bake cake praktis utk stack.

disebabkan saya tak teringin cari pasal dengan betul2 stackkan kek yang besar gila dan kecil sikit, saya akan try utk buat kek yang besar sikit dan kecil sikit aje dulu esok.

kek yang betul2 nanti ialah kek ukuran 12 ke 13 inci (lupa pulak saiz loyang yang baru beli tu - tp rasanye 12 la..), + 8 inci. 
so 12 inci is a big cake!!  so esok saya mungkin cuma buat kek saiz 8 & 6, dan one cake akan distackkan on top of the other.  dan, akan terus buat deco seperti yang telah dipersetujui. 
mesti buat, walapun dulu ada rasa malas yang melampau.
untuk something yang kita tak penah2 buat, dan disbbkan kita akan buat utk org lain dan di depan public pulak tu, kita mesti try dulu ... takut kek tu terbalik :)

btw, saya akan guna chopstick aje sebagai ganti dowel (ni ialah 1 lagi sebab kenapa mesti praktis).

lepas ni saya keluarkan post adunan kek vs. saiz kek. 

ta

No comments:

Post a Comment